David Magis

Magis, D. (2013). A small overview of available computer software to support computerized adaptive testing. 15th biennal conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Munich, Allemagne.

Magis, D. (2013). Equivalence of weighted likelihood and Jeffreys modal estimation of proficiency under polytomous item response models. 78th annual meeting of the Psychometric Society (IMPS2013), Arnhem, Pays Bas.

Béland, S., Raîche, G., & Magis, D. (2013). Proposition de nouveaux indices de détection de patrons de réponses inappropriés dans le contexte des enquêtes et des épreuves d’évaluation des apprentissages. 5e colloque Méthodes Quantitatives et Sciences Humaines (MQSH), Rimouski, Québec.

Magis, D. (2013). Random generation of dichotomous CAT response patterns with the R package catR. 5th International Workshop on Psychometric Computing, Zurich, Suisse.

Magis, D. (2013). Application of lasso penalization to differential item functioning. Research Group of Quantitative Psychology and Individual Differences, KU Leuven, Leuven, Belgique.

Magis, D. (2013). An overview of statistical methods to assess differential item functioning and differential test functioning. Deutsche Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF) (upon invitation), Frankfurt, Allemagne.

Magis, D. (2013). Introduction to the R software. Pre-conference workshop of the 8th Meeting of the German Society for Clinical Psychology and Psychotherapy, Trier, Allemagne.

Magis, D. (2012). Some formulas for the standard error of the weighted likelihood estimator of ability with small psychometric tests. 20th Annual Meeting of the Belgian Statistical Society (BSS 2012), Liège, Blegique.

Kimura, T., Han, K., Kosinski, M., Shoijma, K., and Magis, D. (2012). A framework and approaches to develop an in-house CAT with freeware and open sources. 3rd Conference of the International Association for Computerized Adaptive Testing (IACAT2012), Sydney, Australie.

Magis, D., Facon, B., & De Boeck, P. (2012). Two issues in differential item functioning and two recently suggested solutions. 8th Conference of the International Test Commission (ITC), Amsterdam, Pays Bas.

Béland, S., Raîche, G., Magis, D., & Piché Richard, A. (2012). Analyse du fonctionnement différentiel des items des versions papier et informatisée d’un test de classement en anglais, langue seconde, en présence de patrons de réponses inappropriés. 17e congrès de l’Association Mondiale des Sciences de l’Education (AMSE), Reims, France.

Magis, D., & Raîche, G., (2012). La librairie catR : une application pour soutenir le développement de tests adaptatifs informatisés comme modalités d’évaluation des apprentissages. 17e congrès de l’Association Mondiale des Sciences de l’Education (AMSE), Reims, France.

Magis, D., Raîche, G., & Béland, S. (2012). On the accurate selection of asymptotic detection thresholds for Infit and Outfit indexes of person fit. International Objective Measurement Workshop (IOMW), Vancouver, Colombie-Britannique.

Burton, R., Flieller, A., Frenette, E., & Magis, D. (2012). Quels modèles de mesure pour l’évaluation des apprentissages ? 24e colloque international de l'Association pour le développement des méthodologies d'évaluation en éducation (ADMEE-Europe) (upon invitation), Luxembourg, Luxembourg.

Magis, D. (2012). Everybody knows what IRT is... (really?). Department of Clinical Psychology and Psychotherapy, Universität Trier (upon invitation), Trier, Allemagne.

Magis, D. (2012). An overview of the CAT: framework, R package, and applications. Department of Psychological Methods, University of Amsterdam (upon invitation), Amsterdam, Pays Bas.